RoSe tapahtuma 07.09.2021

Rohkeasti seniori – matalan kynnyksen sauvakävely

Ro-Se eli Rohkeasti seniori kampanja on Senioriliiton projekti, joka kohdentuu eläkkeelle jääneiden tai eläköitymistä suunnittelevien tavoittamiseen. Projektin tavoitteena on löytää eläkkeelle jääville mielekästä tekemistä, ja auttaa arjen sujumista työelämän jälkeen. Projektin tarkoitus on myös ehkäistä yksinäisyyttä. Senioriliitto on saanut projektiin Stean rahoituksen.

Päätimme toteuttaa matalan kynnyksen tapahtuman sauvakävelynä kauniille Saaranlähteen laavulle. Laavu on Saaranlähteen omakotiyhdistyksen rakentama paikka Työtjärven rannalla, mukavan matkan päässä Salpakankaan kuntakeskuksesta ja autollakin pääsee melko lähelle. Olimme vuokranneet laavun ihan omaan käyttöömme.

Kun menimme viemään tavaroita laavulle, tuli räiskyi jo iloisesti nuotiossa. Jäsenemme Eero Heikkinen oli sytyttänyt nuotion ja kohenteli tulta. Hän myös esitteli laavun historiaa ja miten Saaranlähteen omakotiyhdistys oli talkoilla tehnyt laavusta ja koko paikasta viihtyisän.

Toimintapuiston edestä lähti matkaan parisenkymmentä sauvakävelijää, mutta joukko lisääntyi matkan edetessä niin, että perille saapui 34 sauvakävelijää.

Makkaranpaiston lomassa esittelimme tapahtumaa. Iloinen puheensorina täytti nuotion ympäristön ja oli mahtavaa saada tavata tuttuja ja vieraitakin.- Eija-