Puheenjohtajan tervehdys 2022

Hyvät Senioriystävät!

Vuosi on kulunut jälleen yhdessä hujauksessa. Jotenkin tuntuu, että ikääntyessä myös vuodet vierivät nopeammin kuin aiemmin. Vuonna 2021 pääsimme syyskaudella kokoontumaan pandemiasta huolimatta, kiitos koronarokotusten. Saimme viettää lämminhenkisen ja juhlavan liiton 50v juhlan Hämeen piirissä Hollolan Sovituksenkirkossa.

Tämän vuoden kalenteri täyttyy sitä mukaa kun tiedämme, tuleeko rajoituksia vai ei. Koronapassi eli koronatodistus, joka todistaa vähintään kahden rokotuksen saamisesta, avaa meille pääsyn tapahtumiin, hyvä niin.

Todistetusti yksinäisyys on lisääntynyt parin viime vuoden aikana ja tämä asia on myös lähellä omaa sydäntäni. On iso määrä ikäihmisiä, joilla ei ole lähiomaisia. Kuunnellessani Senioriliiton juhlaluentoa samaan asiaan kiinnitti huomiota myös Sitran yliasiamies Jyrki Katainen. Aineellisen avun saaminen on maassamme kohtalaisen hyvässä hoidossa, mutta sosiaalinen hyvinvointi kaipaa vielä paljon toimenpiteitä. Kolmannen sektorin rooli on hyvin tärkeä tässä asiassa. Olemme pohtineet, miten jäsentemme keskuudessa olevia yksinäisiä voisimme auttaa. Hyviä vinkkejä otamme hallituksessa vastaan.

Tänä vuonna yritämme saada uutta toimintaa entisten hyvien kerhojen ohella. Tammikuussa aloitamme tietovisakerhon Hollolan pääkirjaston tapahtumatorilla. Sinne ovat kaikki tervetulleita, visailemme 2-3 hengen ryhmissä leikkimielellä. Tapahtumatorille mahtuu hyvinkin 50 ihmistä. Kokouspäivät tulevat jäsentiedotteeseen sekä verkkosivulle https://hollola.senioriyhdistys.fi

Verkkosivuilla kannattaa käydä aina vilkaisemassa, onko jotain uutta tulossa. Pirjon lähettämä senioriposti ilahduttaa meitä aina tarvittaessa. Olet sydämellisesti tervetullut tapahtumiimme, teatterimatkoille, lähimatkoille sekä vähän kauemmas suuntautuville matkoille. Kevätkauden lounaskokoukset ovat entiseen malliin kuukauden toinen tiistai, sinne on hyvä tulla tapaamaan tuttuja ja uusia jäseniä.

Lämmöllä Eija Jokinen