Puheenjohtajan tervehdys 2024

Rakkaat Seniorit!

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Kesällä 2023 pidettiin liittokokous Savonlinnassa. Senioriliitto sai uuden, liitontoimintaa omalla tavallaan uudistavan puheenjohtajan Kari Kantalaisen Turusta. Samoin saimme uuden liittohallituksen ja liittovaltuuston seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Liittohallituksen jäsenenä on meidän piiristä piirinpuheenjohtaja Pirjo-Liisa Snellman-Tehnunen ja liittovaltuustossa on meidän yhdistyksemme jäsen, varapuheenjohtaja Pirjo Kuikka.
Liiton ja yhdistyksemme teema on - Elämäniloa ja voimaa.
Se yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen, yhteiset retket ja matkat antavat meille työuran jättäneille ehdottomasti paljon iloa ja voimaa. Lounaskokoukset tuovat yhteen keskimäärin 80-100 jäsentä. Se puheensorina, mikä Maria-salista kuuluu on musiikkia korville. Jutellaan ystävien ja vieraiden kanssa ja kohta kaikki ovat tuttuja keskenään.
Varmaan tämän ikäiset muistavat, kun Niilo Tarvajärvi sanoi: Ylös, ulos ja lenkille! Liike on lääke erityisesti meille seniori-ikäisille. Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että vähäinenkin liikkuminen edesauttaa fyysistä ja henkistä hyvinvointia. Meidän sauvakävelykerho on liikuttanut monia jäseniä, hyvä niin. Elämäniloa ja voimaa saamme myös liikunnasta ja yhteisöllisestä liikunnasta ystävien kanssa.
Sydämellisesti tervetuloa kaikkiin tapahtumiimme, lounaskokouksiin, kävelyihin, retkille, matkoille, teatteriin ja Onnen-kodon vapaaehtoistoimintaan.
Näin täytämme elämämme ilolla ja voimalla!

Lämmöllä Eija